Σάββατο 25 Ιουλίου 2020

Η μαγική ομπρέλα

Σ' ένα πολυσύχναστο επαρχιακό δρόμο μέσα σε μια στοά καθόταν ένας κύριος που πουλούσε ομπρέλες 365 μέρες το χρόνο!

Η ομπρέλα είναι ένα αντικείμενο που μάς προστατεύει απ΄ τον ήλιο αλλά και απ΄ τη βροχή. Η λέξη ομπρέλα προέρχεται απ' τη λατινική λέξη umbra,που σημαίνει σκιά. Όταν λιάζει λοιπόν, βρισκόμαστε κάτω απ΄ τη σκιά της ομπρέλας.

Κάποια χρονιά τη μικρή επαρχιακή πόλη επισκέφθηκε ένας θίασος τσίρκου με ταχυδακτυλουργούς, μάγους, θαυματοποιούς, γελωτοποιούς και ακροβάτες. Όλοι έτρεξαν να κόψουν εισιτήρια, για να απολαύσουν το θέαμα που θα παρέμενε εκεί μόνο για τρεις ημέρες στην πόλη τους.

Πραγματικά το θέαμα ήταν φανταστικό! Το πιο εντυπωσιακό όμως απ' όλα ήταν οι ακροβάτες με τις ομπρέλες! Ανέβαιναν σε σχοινιά ύψους τουλάχιστον 5 μέτρων και ισορροπούσαν σ' ένα σκοινί με μόνο οδηγό μια ομπρέλα!

Μια απ' τις μέρες που παρέμεινε ο θίασος εκεί, η μικρή Μαρία επισκέφθηκε το τσίρκο με τη μητέρα της. Εντυπωσιάστηκε τόσο πολύ μ' αυτό το θέαμα που βγαίνοντας της ζήτησε να της αγοράσει μια ομπρέλα απ' τον κύριο, που τις πουλούσε μέσα στη στοά.

Πλησιάζοντάς τον, ο κύριος τη ρώτησε:

- Γεια σου γλυκιά μου! Πώς σε λένε;

- Μαρία! Θέλω ν' αγοράσω μια ομπρέλα, για να μάθω κι εγώ ακροβατικά!

Η μητέρα της γέλασε και ζήτησε απ' τον κύριο να διαλέξει μια ομπρέλα.

- Μα, μαμά, γιατί γελάς; Εγώ όταν μεγαλώσω θα γίνω ακροβάτρια.

- Χμμμ...απάντησε ο κύριος! Νομίζω πως ξέρω τι είδους ομπρέλα θέλεις! Θα σου δώσω τη “μαγική”!

- Υπάρχει “μαγική “ομπρέλα; ρώτησε έκπληκτη η Μαρία.

- Έλα Μαρία μου, διάλεξε μια ομπρέλα να πάμε σπίτι. Ο κύριος έχει ομπρέλες για τη βροχή, που χρησιμοποιούν όλοι.

- Κυρία μου, μού επιτρέπετε να διαλέξω εγώ μια για την κόρη σας;

- Ναι μαμά, σε παρακαλώ! Μια "μαγική" ομπρέλα θα πάρω όπως είπε ο κύριος,

θέλω να την διαλέξει εκείνος.

-Εντάξει, λοιπόν.

-Αυτή την κίτρινη Μαρία πάρε! Πίστεψέ με είναι "μαγική"!

Όλη τη μέρα η μικρή Μαρία, όπου και να πήγαινε, όπου κι αν βρισκόταν είχε μαζί την κίτρινη ομπρέλα,την κίτρινη ομπρέλα. Η κίτρινη ομπρέλα και η Μαρία είχαν γίνει “αχώριστες φίλες”!

Όταν καλοκαίριασε, η Μαρία ζήτησε να της φτιάξουν έξω στον κήπο ένα αυτοσχέδιο σχοινί, για να κάνει ακροβατικά με την ομπρέλα. Όλη τη μέρα η Μαρία έκανε ισορροπία με την ομπρέλα. Όταν ξαφνικά ανακάλυψε πως στην άκρη του κήπου υπήρχε ένα φως κι ένα περίεργο τούνελ! Έσκυψε να δει τι βρίσκεται εκεί. Τότε άκουσε να την καλεί μια φωνή:

- Μαρία, η ομπρέλα που κρατάς είναι "μαγική". Μπορεί να πραγματοποιήσει όποια ευχή θέλεις!

- Αλήθεια, ποιος είσαι! Θέλω να γίνω ακροβάτρια να περπατάω στα σχοινιά, όπως οι ακροβάτες στο τσίρκο, που ήρθε στην πόλη μας.

Η Μαρία με την ομπρέλα σε λίγα λεπτά εξαφανίστηκαν.....!

- Ααααα, μα πού βρίσκομαι; αναρωτήθηκε γεμάτη έκπληξη! Νομίζω ότι πετάω! Τι ωραία που είναι εδώ!

- Βρίσκεσαι στην Αίγυπτο γλυκιά μου! Να ξέρεις πως τέτοια ομπρέλα δεν υπάρχει πουθενά σαν τη δική σου!

- Μα εδώ όλοι κυκλοφορούν με ομπρέλες! Όμως βλέπω πως δεν είναι υφασμάτινες, όπως η δική μου. Είναι σαν φύλλα!

- Πολύ σωστά βλέπεις! Φύλλα φοίνικα είναι κουκλίτσα μου! Βρίσκεσαι στην Αίγυπτο 3.500 χρόνια πίσω! Να ξέρεις ότι η πρώτη ιστορικά κατεγεγραμμένη χρήση ομπρέλας για τον ήλιο προέρχεται απ' την Αίγυπτο! Λόγω του θερμού κλίματος, όλοι χρησιμοποιούν ομπρέλες, για να προστατεύονται απ΄ την ακτινοβολία!

- Εκεί που ζω εγώ χρησιμοποιούν πολύ την ομπρέλα, όταν βρέχει!

- Κοίτα γύρω σου Μαράκι μου! Ζεις τώρα στην εποχή που ανακαλύφθηκε η ομπρέλα και μπορεί το όνειρό σου να γίνει πραγματικότητα! Δεν υπάρχει αλλού τέτοιου είδους ομπρέλα σ΄ ολόκληρη την Αίγυπτο!

- Εγώ σ΄ ένα τσίρκο πήγα με τη μαμά μου και ήθελα να μάθω ακροβατικά. Όταν βγήκαμε έξω, συναντήσαμε έναν κύριο που πουλούσε ομπρέλες! Τότε ζήτησα ν΄ αγοράσω μια.

- Θυμάσαι τι σου είπε; Σου πούλησε μια "μαγική" ομπρέλα .Εσύ τον πίστεψες και να΄ σαι τώρα εδώ, για να κάνεις το όνειρό σου πραγματικότητα. Έλα μαζί μου να δεις κάτι ωραίο!

-Φοβάμαι λίγο! Η μαμά ίσως με αναζητά!

-Μην ανησυχείς! Η μαμά σου ξέρει πού είσαι!

- Εντάξει τότε, έρχομαι...Αααααα,τι ωραίο τσίρκο είναι αυτό, πόσοι ακροβάτες, πόσες ομπρέλες!

- Πολλές ομπρέλες, αλλά καμία σαν τη δική σου!

Μπαίνοντας ,τα πάντα σταμάτησαν και τότε έγινε κάτι μαγικό. Η Μαρία πέταξε με την κίτρινη ομπρέλα ψηλά και προσγειώθηκε σ' ένα σκοινί.

Το τσίρκο γέμισε κόσμο και όλοι χειροκροτούσαν τη Μαρία με την κίτρινη "μαγική" ομπρέλα! Ένα φαντασμαγορικό μουσικοχορευτικό θέαμα με απίστευτα ακροβατικά από τη Μαρία, έχοντας βεντάλια, φορώντας μάσκα, με οδηγό πάντα τη "μαγική" της ομπρέλα έκανε το όνειρό της πραγματικότητα..! Ένα πολύχρωμο μαντίλι κι ένα εξωτικό λουλούδι τη στόλιζαν. Το κοινό την αποθέωσε με παρατεταμένα χειροκροτήματα!

Όταν τελείωσε η παράσταση, η Μαρία είδε πως κόσμος δεν υπήρχε γύρω της! Ξαφνικά ένας κύριος βρέθηκε μαζί της να κρατάει την ομπρέλα!

- Μα πού βρίσκομαι; Ποιος είστε;

- Βρίσκεστε στη Ρώμη! Παρακαλώ κυρία μου, περάστε! Ο βασιλιάς σάς περιμένει!

- Μα εγώ ξέρετε...

- Μην ανησυχείτε! Τα γνωρίζει όλα! Ήρθατε απ' την Ελλάδα διασχίζοντας την Ασία!Ξέρει,ότι έχετε μια μοναδική ομπρέλα που δεύτερη δεν υπάρχει!

Ο βασιλιάς ζήτησε να σας κάνει το τραπέζι, γιατί γνωρίζει πως είστε η καλύτερη ακροβάτρια της Ασίας! Γνωρίζει επίσης πολύ καλά πως η ομπρέλα συμβολίζει την εξουσία, το κύρος και προορίζεται μόνο για εξέχοντες ανθρώπους, όπως εσείς!

Κάπως έτσι πέρασε μια πολύ όμορφη και εποικοδομητική μέρα η Μαρία.

- Μαρία, ξύπνα, "κάηκες" πάλι, σε πήρε ο ύπνος στη παραλία.

-Μα πού ζω; Δεν βρίσκομαι στη Ρώμη;

- Πού ζεις; Είμαστε στον 20ό αιώνα κοίτα από πάνω σου! Έχεις μια ομπρέλα ψάθινη. Βρισκόμαστε στο πιο ακριβό ξενοδοχείο της Ευρώπης και είμαστε απ' τους πρώτους που χρησιμοποιούνε ομπρέλα θαλάσσης!

- Η δική μου η ομπρέλα πού είναι;

- Ποια δική σου βρε Μαρία! Δεν ακούς τι λέμε τόση ώρα;

- Η ομπρέλα μου, η κίτρινη, η "μαγική".

- Η κίτρινη η μαγική; Μαρία σύνελθε! 'Εχουμε έρθει για διακοπές! Bρισκόμαστε στον 20ό αιώνα και απολαμβάνουμε την πιο όμορφη θάλασσα της Ευρώπη κάτω απ΄ την ψάθινη ομπρέλα!

- Μα εγώ ήμουν στην Ασία και έκανα ακροβατικά! Μετά βρέθηκα στη Ρώμη, όπου έφαγα με τον βασιλιά!

- Χαχαχαχα, ωραίο το αστείο σου! Ποια Ασία και Ρώμη καλέ;M' έκανες και γέλασα.

Η Μαρία έκλεισε το βιβλίο και αποκοιμήθηκε. Το επόμενο πρωινό ξύπνησε στο κρεβάτι της.

Μα τι ακριβώς είχε συμβεί;

-Μαμά, είσαι εδώ;

- Έλα αγάπη μου, σήκω. Κοιμάσαι αρκετές ώρες.

- Μαμά, σε ποιον αιώνα ζούμε;

- Στον 21ό αιώνα αγάπη μου. Τι ερωτήσεις είναι αυτές;

- Η ομπρέλα η κίτρινη πού είναι;

- Μάλλον όνειρο έβλεπες, κατάλαβα. Πάλι ζητάς την κίτρινη ομπρέλα; Πού τη θυμήθηκες; Πέρασαν 20 χρόνια από τότε που ο κύριος με τις ομπρέλες μάς την πούλησε. Είσαι 30 χρονών και ακόμα θυμάσαι εκείνη την ομπρέλα;

Καμιά φορά νομίζω πως αυτή η ομπρέλα ήταν "μαγική" τελικά και σε βοήθησε να γίνεις την καλύτερη ακροβάτισσα! Είναι γεγονός πως είσαι μια απ' τις 5 καλύτερες ακροβάτισσες του κόσμου στον 21ό αιώνα! Είμαι πολύ περήφανη που είμαι μητέρα σου!

Η Μαρία σηκώθηκε γρήγορα κι έτρεξε στη στοά. Ο κύριος με τις ομπρέλες δεν ήταν εκεί. Σ ένα κουτί βρήκε όμως μια κίτρινη, χαλασμένη ομπρέλα και πάνω ένα αυτοκόλλητο που έγραφε: " Μαρία όταν έρθεις εδώ, θα έχεις βρει ήδη την ομπρέλα αυτή! Η ομπρέλα δεν ήταν μαγική! Εσύ όμως πίστεψες στη μαγεία και ακολούθησες το όνειρό σου. Άνοιξέ την και άφησέ την να πετάξει! Το όνειρό σου εκπληρώθηκε!

Κοίτα στον ουρανό ψηλά πόσες ομπρέλες υπάρχουν! Κοίτα! Οι περισσότερες είναι κίτρινες. Έχει κι άλλα χρώματα. Είναι για όσους πιστεύουν στη μαγεία! Η φαντασία και η αγάπη σου βοήθησαν να εκπληρωθεί το όνειρό σου, που έγινε πραγματικότητα!

Η Μαρία άνοιξε την ομπρέλα και την κοίταζε μέχρι να χαθεί απ' τα μάτια της και να φεύγει στον ουρανό "ανέμελη" κάνοντας "ακροβατικά" απ 'το απαλό φύσημα του αέρα!

Έτρεξε πίσω στο σπίτι, αλλά κανείς δεν ήταν μέσα. Μια κόρνα αυτοκινήτου διέκοψε την σκέψη της.

- Έλα Μαρία, φεύγουμε για το εξοχικό, πού είσαι;

- Μαμά, νόμιζα πως έχω θίασο απόψε.

- Θίασο; τι θίασο; Σε τσίρκο δουλεύεις; Αγάπη μου η φαντασία σου καλπάζει!Είσαι μόλις 9 χρονών! Είναι μέσα Ιουλίου και ετοιμαστήκαμε να πάμε στο εξοχικό να παραθερίσουμε, όπως κάθε χρόνο. Έλα, όλοι εσένα περιμένουμε!

Η Μαρία σήκωσε τα μάτια της ψηλά στον ουρανό κοιτώντας με απορία. Μόνο τα σύννεφα διέκρινε.....Προχώρησε αργά και σταθερά και στο ανοιχτό πορτμπαγκάζ άφησε τα μπρατσάκια της. Θέλοντας να κλείσει το πορτμπαγκάζ το μάτι της έπεσε σε μια κίτρινη ομπρέλα.

- Μαμά, φώναξε! Μια κίτρινη ομπρέλα!

- Ναι αγάπη μου! Αυτή την ομπρέλα την έχουμε από τότε που ήσουνα μωρό. Εσύ δεν θυμάσαι! Είναι η ομπρέλα που χρησιμοποιείς όταν πας σχολείο και την παίρνουμε και στη θάλασσα. Είναι πολύ καλή! Την είχαμε αγοράσει από έναν πωλητή πολλά χρόνια πριν. Μάλιστα μας είχε πει ότι έχει ταξιδέψει στην Ασία και στη Ρώμη. Είχε πολλών ειδών ομπρέλες. Ήσουνα μωρό στην αγκαλιά μου και ο κύριος αυτός είπε: "Μια μέρα αυτό το κορίτσι θα γίνει καλλιτέχνιδα! Θα σας δώσω μια "μαγική" ομπρέλα." Κατά περίεργο τρόπο η ομπρέλα αυτή διατηρείται σαν καινούργια και δεν έχει χαλάσει μέχρι και σήμερα!



- Μαμά, ξέρεις κάτι; Θα “φορεθεί “πολύ φέτος η ομπρέλα και μαζί της θα γίνει και το όνειρό μου πραγματικότητα. Να θυμάσαι πως η ομπρέλα αυτή πάντα θα με προστατεύει σαν φύλακας άγγελος.

- Έλα αγάπη μου, κλείσε το πορτμπαγκάζ, φεύγουμε!

Θα σου δώσω μια συμβουλή. Η μαγεία διαρκεί, όσο παραμένει η επιθυμία, λένε οι σοφοί άνθρωποι! Τη θέλουμε τη μαγεία στη ζωή μας, γιατί έτσι γίνεται πιο όμορφη, αναζητώντας την επιθυμία. Αν δεν παλέψεις όμως γι ' αυτήν θα την χάσεις!

Η πραγματική επιθυμία ακολουθεί την αντίστροφη πορεία από τον φόβο. Προχωρεί αργά και φουντώνει με τον καιρό. Γίνεται πιο δυνατή και πιο εκδηλωτική. Γι 'αυτό, ακολούθησε τα όνειρά σου χωρίς φόβο! Αυτά ξέρουν!

Αθανασία Παπαδοπούλου - 27/5/2020


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΟ ΣΠΙΡΤΟΚΟΥΤΟ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ

  Η Κλαίρη και ο Κλεάνθης ένα ζευγάρι που θα το ζήλευαν όλοι! 10 χρόνια μαζί και νομίζεις ότι είναι η πρώτη μέρα που γνωρίστηκαν! Μουσικός ...