Στα περισσότερα (αν όχι σε όλα) τα περιοδικά που αγοράζαμε κάποτε, υπήρχε μια στήλη όπου διάφορα παιδάκια ζητούσαν να αποκτήσουν φίλους δια αλληλογραφίας. Παλιά, οι φιλίες δημιουργούνταν μέσω γραμμάτων. Αλήθεια, έχετε ποτέ στη ζωή σας γράψει γράμματα ή κάρτες; Αυτό προφανώς έχει να κάνει με την ηλικία του καθενός.
Δεν είναι πάντως κακό και οι νεότεροι να ξέρουν πως υπήρχε μια τέτοια εποχή, και πως ήταν αρκετά όμορφη και γοητευτική. Δεν ξέρω αν σήμερα υπάρχει κάποιος που μπορεί ακόμη να στέλνει γράμματα με το ταχυδρομείο. Αν υπάρχει, να μου το πει για να κάνουμε παρέα —εκτός αν υπάρχει και άλλος τρόπος!
Στη σημερινή μοντέρνα εποχή, ο σκοπός μου φυσικά δεν είναι να διακόψω τη νέα πραγματικότητα της τεχνολογίας, γιατί είμαι και εγώ μέρος αυτής — γράφω μέιλ, έχω Messenger, Facebook, Viber κτλ. Και όμως, ήρθε στη ζωή μου ξαφνικά ένα τάπερ και μου έδωσε έμπνευση. Ποια έμπνευση; Μα, να γράψω αυτό το μικρό και διδακτικό διήγημα!
Η ψυχολογία του δώρου μας λέει: "Τι δίνεις και θα σου πω ποιος είσαι." Αυτό που δίνει κάποιος στον άλλον και πώς το παρουσιάζει συνδέεται με την προσωπικότητά του — το ξέρατε; Ας ξετυλίξουμε λοιπόν την προσωπικότητά μας.
Προσωπικότητα με χαρακτηριστικά ναρκισσισμού
Ο Σίγκμουντ Φρόιντ έλεγε:
"Ο ναρκισσισμός των μικρών διαφορών είναι η εμμονή να διαφοροποιείται από αυτό που είναι πιο οικείο και παρόμοιο."
Τα άτομα με ναρκισσιστικά στοιχεία συχνά δίνουν πράγματα ασυνήθιστα. Δεν θα δώσουν ποτέ κάτι απλό ή χαμηλής αξίας, αλλά κάτι που θα αφήσει ένα θετικό σημάδι στο πρόσωπο που εκτιμούν. Τα δώρα τους είναι ασυνήθιστα!
Απλοί άνθρωποι με μεγάλη καρδιά
Για αυτούς τους ανθρώπους, το πιο σημαντικό είναι η λεπτομέρεια και η αγάπη που βάζουν στο δώρο. Δεν θα επικεντρωθούν στο να είναι εντυπωσιακά ή ακριβά, αλλά θα θέλουν να αφήσουν την αγάπη τους στο πρόσωπο που το λαμβάνει. Θα μπορούσαν ακόμη και να δώσουν κάτι που κατασκεύασαν με τα χέρια τους.
Άψογοι άνθρωποι με μικρή εμπιστοσύνη
Οι απρόσεκτοι άνθρωποι θα αγοράσουν το πρώτο πράγμα που θα βρουν και θα το τυλίξουν χωρίς να φροντίσουν τις λεπτομέρειες.
Τελειομανείς και προχωρημένες προσωπικότητες
Θα αγοράσουν το δώρο εκ των προτέρων, φροντίζοντας κάθε λεπτομέρεια, ώστε να μην υπάρχει τίποτα σε κακή κατάσταση. Θα θέλουν το άλλο πρόσωπο να λάβει ένα καλά παρουσιασμένο δώρο, με όλα στη θέση τους και ένα όμορφο πακέτο.
Ενεργοί και περιπετειώδεις άνθρωποι
Είναι άνθρωποι που δεν μπορούν να αντέξουν τη ρουτίνα. Θα επιλέξουν δώρα που δεν είναι αντικείμενα: ταξίδια, κομμωτήρια ή spa, δείπνα σε εστιατόρια κ.ά., πάντα με σκοπό να εκπλήξουν.
Και τώρα που έχουμε τα βασικά στοιχεία για την ψυχολογία του δώρου (πηγή: σελίδα της Sainte Anastasie), ας δούμε τι αξία έχει ένα τάπερ και ποια η σύνδεσή του με την προσωπικότητα.
Μια φιλία το 1988 μπορούσε να αναπτυχθεί μέσω περιοδικών.
Μια φιλία το 2022 μπορεί να αναπτυχθεί μόνο μέσω social.
Μια φιλία το 2022 μπορεί να αναπτυχθεί και μέσω ενός τάπερ.
Δεν πρόκειται για τυπογραφικό λάθος: μια φιλία μπορεί να ανθίσει όχι μόνο μέσω social, αλλά και μέσω ενός απλού τάπερ!
Ένα τάπερ (όχι επώνυμο), αυτό της φέτας του 1 κιλού που πωλείται στα σούπερ μάρκετ, που δεν χρειάζεται επιστροφή όταν σου βάζουν κάτι μέσα! Πολλές φορές το πετάμε, εκτός αν έχετε τη φαεινή ιδέα, όπως είχα εγώ, να το επιστρέψετε με κάτι αντίστοιχο ή με ένα χαρτάκι που λέει:
"Σ' ευχαριστώ για τη φιλία", "Σ' ευχαριστώ που με σκέφτηκες" κ.λπ. Και κάπως έτσι… ανθίζει η φιλία.
Το τάπερ είναι σαν γράμμα του 1988, σαν επικοινωνία μέσω social, ή ακόμα καλύτερα, ο νέος τρόπος επικοινωνίας!
Και αν με ρωτήσετε σε ποια κατηγορία ανήκει αυτό το άτομο, θα σας πω: Απλός άνθρωπος – μεγάλη καρδιά.
Εσείς σε ποια κατηγορία των προαναφερθέντων θα λέγατε ότι ανήκετε;
Για να είμαι ειλικρινής, το τάπερ μπορεί να πηγαινοέρχεται, αλλά την πρώτη κίνηση την έκανε εκείνη: η Ρόζα! Εκείνη που με την πρώτη ματιά καταλαβαίνεις ότι είναι απλή, ειλικρινής και αυθεντική. Απέκτησα λοιπόν μια νέα φίλη χάρη στο τάπερ — ποιος θα μου το έλεγε!
Έχετε σκεφτεί ότι ένα τάπερ που μόλις τελειώσει η φέτα και το πετάμε — οι χειρότεροι στα σκουπίδια, οι καλύτεροι στην ανακύκλωση — μπορεί να είναι η αρχή μιας φιλίας, η ανταλλαγή μηνυμάτων, ή το κίνητρο για να επαναφέρουμε μια φιλία; Το ταπερ μπορεί να φαίνεται απλό εξωτερικά, αλλά μέσα κρύβει έναν μικρό θησαυρό. Και τώρα που έρχονται δύσκολοι καιροί, η ανταλλαγή προϊόντων είναι ό,τι πρέπει.
Συγχαρητήρια, Ρόζα! Τελικά δεν ανήκεις σε καμία από τις παραπάνω κατηγορίες — είσαι μια κατηγορία μόνη σου!
Σ’ ευχαριστούμε, Ρόζα, γιατί σήμερα, εν έτει 2022, δίνεις μαθήματα που ούτε η ίδια είχες φανταστεί.
Αθανασία Παπαδοπούλου
17/10/2022

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου