Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2022

Το ταπερ

 

Στα περισσότερα (αν όχι σε όλα) τα περιοδικά που αγοράζαμε κάποτε, υπήρχε κάποια στήλη όπου διάφορα παιδάκια ζητούσαν να αποκτήσουν φίλους δια αλληλογραφίας. Παλιά οι φιλίες δημιουργούνταν μέσω αλληλογραφίας γραμμάτων. Αλήθεια, έχετε ποτέ στη ζωή σας γράψει γράμματα; Κάρτες; Αυτό προφανώς έχει να κάνει με την ηλικία του καθενός.
 Δεν είναι πάντως κακό και οι νεότεροι να ξέρουν πως υπήρχε μια τέτοια εποχή και πως ήταν αρκετά όμορφη και γοητευτική. Δεν ξέρω αν σήμερα υπάρχει κάποιος που μπορεί ακόμη να στέλνει γράμματα με το ταχυδρομείο. Αν υπάρχει, να μου το πει να κάνουμε παρέα, εκτός αν υπάρχει και άλλος τρόπος!
 Στη σημερινή μοντέρνα εποχή που φυσικά σκοπός μου δεν είναι να διακόψω τη νέα πραγματικότητα της τεχνολογίας γιατί είμαι και εγώ μέρος αυτής , -γράφω μέιλ, έχω messanger, facebook , viber κτλ- ήρθε στη ζωή μου ξαφνικά ένα ταπερ  και μου έδωσε την έμπνευση. Ποια έμπνευση;  Μα για να γράψω αυτό το μικρό και διδακτικό διήγημα! 

Η ψυχολογία του δώρου μας λέει" τι δίνεις και θα σου πω ποιος είσαι". Αυτό που δίνει κάποιος στον άλλον και πως το παρουσιάζει συνδέεται με την προσωπικότητά σου, το ξέρατε; 
Πάμε να ξετυλίξουμε λοιπόν την προσωπικότητα μας.


Προσωπικότητα με χαρακτηριστικά νάρκισσου:

Ο Σίγκμουντ Φρόιντ έλεγε:    

Ο ναρκισσισμός των μικρών διαφορών είναι η εμμονή να διαφοροποιείται από αυτό που είναι πιο οικείο και παρόμοιο".


Τα άτομα με ναρκισσιστικά στοιχεία συχνά δίνουν  πράγματα ασυνήθιστα. Δεν θα δώσουν ποτέ κάτι απλό ή ένα δώρο χαμηλής οικονομικής αξίας , αλλά κάτι που θα αφήσει ένα θετικό σημάδι στο πρόσωπο που εκτιμούν. Τα δώρα τους είναι ασυνήθιστα!

Απλοί άνθρωποι με μεγάλη καρδιά:

Γι 'αυτούς τους ανθρώπους το πιο σημαντικό πράγμα είναι η λεπτομέρεια να δώσει κάτι.
Δεν θα επικεντρωθούν στο να είναι εντυπωσιακά ή πολύ ακριβά, αλλά θα θέλουν να αφήσουν την αγάπη στο πρόσωπο που την λαμβάνει. Θα μπορούσαν ακόμη και να δώσουν ένα αντικείμενο που κατασκευάστηκε  με τα χέρια τους.

Άψογοι άνθρωποι, με μικρή εμπιστοσύνη:


Οι απρόσεκτοι άνθρωποι θα αγοράσουν το πρώτο πράγμα που θα πιάσουν στα χέρια τους. Οι απρόσεκτοι άνθρωποι θα αγοράσουν το πρώτο πράγμα που θα βρεθεί μπροστά τους θα τα το τυλίξουν χωρίς να φροντίσουν τις λεπτομέρειες.

Τελειομανής και προχωρημένη προσωπικότητα:


Θα αγοράσουν το δώρο εκ των προτέρων, φροντίζοντας κάθε λεπτομέρεια, ώστε να μην υπάρχει τίποτα σε κακή κατάσταση. Θα θέλουν το άλλο πρόσωπο να λάβει ένα καλά παρουσιασμένο δώρο, προσεκτικό, με όλα στη θέση του και ένα ωραίο και καλά τοποθετημένο πακέτο.

Ενεργοί και περιπετειώδεις άνθρωποι:


Είναι άνθρωποι που δεν μπορούν να αντέξουν τη ρουτίνα. Θα επιλέξουν να δώσουν πράγματα που δεν είναι αντικείμενα. Θα αφήσουν το παραδοσιακό και αναζητούν νέα δώρα για να εκπλήξουν, μπορεί να είναι από ταξίδι, σε κομμωτήρια ή αισθητική, spa και spa, δείπνα στα εστιατόρια, κλπ ...

Και τώρα που πήραμε τις πληροφορίες μας -η πηγή είναι απ΄τη σελίδα της Sainte Anastasie- για να δούμε τι αξία έχει ένα ταπερ και ποια η σύνδεση με την προσωπικότητα του ατόμου. 
Πάμε λοιπόν απ΄ την αρχή.

Μια φιλία εν έτη(περίπου) 1988 μπορούσε να αναπτυχθεί μέσω περιοδικών.
Μια φιλία εν έτη 2022 μπορεί να αναπτυχθεί μόνο μέσω social. 
Μια φιλία εν έτη 2022 μπορεί να αναπτυχθεί μέσω ενός ταπερ.
Δεν πρόκειται για τυπογραφικό λάθος ότι μια φιλία δεν μπορεί μόνο μέσω social να αναπτυχθεί εν έτη 2022 αλλά και μέσω ενός ταπερ, είναι γεγονός! 

Ένα ταπερ(όχι επώνυμο), αυτό της φέτας του 1 κιλού που πουλάνε στα σούπερ μάρκετ, που δεν χρειάζεται επιστροφή όταν σου βάζουν κάτι μέσα!  Αυτό το ταπερ που πολλές φορές το πετάμε κιόλας εκτός και αν έχετε την φαεινή ιδέα όπως είχα εγώ να το επιστρέψετε στο άτομο που με τόση αγάπη σας δώρισε βάζοντας κάτι αντίστοιχο μέσα ή  βάζοντας ακόμα και ένα χαρτάκι που λέει" σ 'ευχαριστώ για την φιλία", "σ ευχαριστώ που με σκέφτηκες" κτλ. Και κάπως έτσι, "ανθίζει" η φιλία. Και το ταπερ είναι σαν γράμμα απ΄ το 1988, είναι σαν να επικοινωνείς μέσω social  ή ακόμα καλύτερα ο νέος τρόπος επικοινωνίας!
Και αν θέλετε να με ρωτήσετε σε ποια κατηγορία ανήκει αυτό το άτομο θα σας πω ΑΠΛΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ-ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΡΔΙΑ. 
Εσείς σε ποια κατηγορία των προαναφερθέντων σχετικά με την ψυχολογία του δώρου νομίζετε ότι θα μπορούσατε να είστε;
Και έτσι για να είμαι ειλικρινής και με τον εαυτό μου, το ταπερ μπορεί να πηγαινοέρχεται αλλά την πρώτη κίνηση την έκανε εκείνη, εκείνη που έχει όνομα και την λένε Ρόζα! Εκείνη που με την πρώτη ματιά καταλαβαίνεις ότι είναι απλή, ειλικρινής και αυθεντική. Απέκτησα λοιπόν μια νέα φίλη χάρη του ταπερ, ποιος θα μου το έλεγε!
Εσείς έχετε σκεφτεί ότι ένα ταπερ που μόλις τελειώσει η φέτα και το πετάμε -οι χειρότεροι στα σκουπίδια και οι καλύτεροι στην ανακύκλωση- μπορεί να είναι η αρχή μιας φιλίας, η ανταλλαγή μηνυμάτων, το κίνητρο για να επαναφέρουμε μια φιλία γιατί μπορεί κάπου να κάναμε λάθος ή ότι άλλο μπορεί να σκεφτεί ο καθένας; Και φυσικά δεν ανήκουμε στην κατηγορία του... απρόσεκτου γιατί το ταπερ μπορεί να  έχει απρόσεκτη εξωτερική εμφάνιση, π.χ. ΦΕΤΑ ΗΠΕΙΡΟΥ, μέσα όμως κρύβει έναν μικρό θησαυρό. Και τώρα που έρχονται και δύσκολοι καιροί, η ανταλλαγή προϊόντων είναι ότι πρέπει.

Συγχαρητήρια Ρόζα, τελικά δεν είσαι σε καμία κατηγορία απ΄ τις παραπάνω, είσαι η ίδια μια κατηγορία μόνη σου! 

Σ ευχαριστούμε Ρόζα, γιατί σήμερα εν έτη 2022 δίνεις "μαθήματα" που ούτε εσύ είχες φανταστεί!


Αθανασία Παπαδοπούλου
17/10/2022