Πέμπτη 12 Αυγούστου 2021

"Μενεξέδες και Ζουμπούλια" (Εμπνευσμένο από το παραδοσιακό πολίτικο τραγούδι σε διασκευή του Αντώνη Βάμβουκα).


Η Μαργαρίτα, η Γαρυφαλλιά και η Ζουμπουλιά είναι 3 αδερφές από το Ρέθυμνο. Και οι τρείς όνομα και πράγμα, λουλούδια. Ζούνε μαζί με τους γονείς τους, οι οποίοι είναι δάσκαλοι στο επάγγελμα στην παλιά πόλη του Ρεθύμνου.

Το Ρέθυμνο είναι πρωτεύουσα του ομώνυμου νομού  της Κρήτης και έδρα του μητροπολιτικού ομώνυμου Δήμου της περιφέρειας Κρήτης. Είναι χτισμένο στην βόρεια ακτή της Κρήτης, στην νότια όχθη του Κρητικού πελάγους και το διασχίζουν μικρά ρέματα, εκ των οποίων, όμως, τα περισσότερα έχουν καλυφθεί, πλην του μεγάλου Πλατανιανού ποταμού στα ανατολικά. Το Ρέθυμνο υπήρξε μεγάλος οικισμός από τον 5ο αιώνα π.Χ, καθώς σχετίζεται με την αρχαία πόλη-κράτος "Ρίθυμνα". Σήμερα, εμφανίζει μεγάλη τουριστική κίνηση κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, ενώ οι 10.500 και πλέον ενεργοί φοιτητές καθιστούν την πόλη ιδιαίτερα ζωντανή κατά την υπόλοιπη περίοδο του χρόνου. Ο πληθυσμός της πόλης ανέρχεται σε 34.300 κατοίκους (απογραφή 2011) και της ευρύτερης αστικής περιοχής σε 46.879 κατοίκους, καθιστώντας το Ρέθυμνο την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Κρήτης μετά το Ηράκλειο και τα Χανιά.

Η παλιά πόλη του Ρεθύμνου αποτελεί μία διατηρητέα αναγεννησιακή συνοικία. Εκεί βρίσκεται η Φορτέτσα, η Πλατεία Μικρασιατών και η Νομαρχία. Γειτονιά της είναι η Σοχώρα, όπου εδρεύει ο Νέος Αστέρας Ρεθύμνου.


Ταλαντούχα κορίτσια και τα 3 με σπουδές. Η μεγάλη, η Μαργαρίτα ψυχολόγος με δικό της γραφείο, η μεσαία, η Γαρυφαλλιά ζωγράφος και η Ζουμπουλιά, η μικρότερη, μουσικός. Από όσο θυμάται τον εαυτό της η Ζουμπουλιά ήταν με μια κιθάρα στο χέρι. Είχε τελειώσει το μουσικό λύκειο Ρεθύμνου και μάλιστα είχε βραβευτεί σε μια ξεχωριστή εκδήλωση που είχε λάβει μέρος. Πρώτη και στη χορωδία του σχολείου. Οι καθηγητές είχαν ενημερώσει τους γονείς για το ταλέντο της και οι ίδιοι είχαν φροντίσει να την στείλουν σε ωδείο για φωνητική. Ο Αντώνης, ένας εξαιρετικός καθηγητής μουσικής και φωνητικής, καθώς επίσης και συνθέτης, τραγουδοποιός και ερμηνευτής ανέλαβε την ταλαντούχα και πολλά υποσχόμενη Ζουμπουλιά. Ρεθυμνιώτης, με μεράκι στη μουσική και γι αυτό που έκανε. Με πολύ σκληρή δουλειά η Ζουμπουλιά κατάφερε να γίνει μια από τις πιο καταξιωμένες μουσικούς κιθάρας και φωνητικής. Μεγάλο ταλέντο, ερμήνευε και έγραφε στίχους. Η κιθάρα την είχε κερδίσει και είχε καταφέρει να κάνει αυτό που λίγοι σήμερα κάνουν, αυτό που αγαπούν. Η εξέλιξη της αργή, σταθερή και με μεγάλη επιτυχία.


Μια μέρα σκέφτηκε, ζούμε στον κόσμο του διαδικτύου, θα φτιάξω το δικό μου κανάλι στο youtube. Καθημερινά βιντεάκια με τραγούδια γραμμένα από την ίδια και με την κιθάρα στο χέρι άρχισε να αποκτά viewers από όλη την Ελλάδα, σιγά-σιγά και από το εξωτερικό. Το κοινό όλων των ηλικιών, άντρες, γυναίκες, νέοι και μεγαλύτερης ηλικίας. Θαυμαστές, πολλοί!

Κάποια μέρα και ύστερα από χρόνων δουλειά η πρώτη πόρτα άνοιξε για την Ζουμπουλιά και όταν γίνεται η αρχή, όπως λέει και ο σοφός λαός μας, είναι το ήμισυ του παντός. Η Ζουμπουλιά μπήκε και επίσημα στον μαγικό κόσμο της μουσικής. Οι ερμηνείες της μαγικές, ακόμα περισσότερο οι στίχοι που έγραφε. Η παιδεία μαζί με το ταλέντο και τον υπέροχο χαρακτήρα και το ήθος της μέρα με τη μέρα την εκτόξευαν όλο και πιο ψηλά. Έτσι άλλωστε πάνε αυτά, παιδεία και χαρακτήρας μαζί. Χρόνια κόποι και σπουδές δεν πήγαν χαμένες. Μεγαλωμένη από μια οικογένεια με αρχές και έχοντας πάντα συναίσθηση και σεβασμό γι αυτό που έκανε, τη δικαίωσαν για να ανεβαίνει κάθε μέρα σκαλί-σκαλί στη κορυφή. 

 Η Ζουμπουλιά έφτασε σε ένα σημείο να χρειάζεται και βοηθό. Λάμβανε καθημερινά email ακόμα και από το εξωτερικό για συγχαρητήρια, όπου ζητούσαν να παρακολουθούν έστω και διαδικτυακά μαθήματα μέσω skype φωνητικής και κιθάρας. Δημιούργησε ομάδες μέσω skype και πολύ κόσμος ανταποκρίθηκε στο κάλεσμά της. Άλλωστε, η αρχική ερασιτεχνική της πορεία μέσω του καναλιού είχε ήδη μεγάλη απήχηση.

 Σε όλη αυτή την ανοδική της πορεία, ο Αντώνης ήταν το στήριγμά της. Δεν έχασαν ποτέ επαφή. Πώς μπορείς άλλωστε να ξεχάσεις τον μέντορά σου; Γιατί όσο ταλέντο και να έχεις, αν δεν το καλλιεργήσεις σωστά και μεθοδικά, αν δεν κάνεις και μουσικές σπουδές,αν δεν καθοδηγηθείς σωστά δύσκολα θα ανέβεις και θα παραμείνεις ψηλά.

 Το δίκτυο της Ζουμπουλιάς μεγάλωνε συνέχεια. Τα σχόλια που λάμβανε της έδιναν δύναμη κάθε μέρα να εξελιχθεί όλο και περισσότερο. Έγινε γνωστή από άκρη σε άκρη σε όλη την Ελλάδα, και στις 27 χώρες της Ευρώπης. Κόσμος όλων των ηλικιών με μεράκι και αγάπη για τη μουσική.

 Η Ζουμπουλιά το φετινό καλοκαίρι είχε μια ιδέα. Πρότεινε στον Αντώνη να διοργανώσουν μαζί με την χορωδία Ρεθύμνου και το μουσικό σχολείο μια συναυλία στη Φορτέτζα. Η Φορτέτζα για την ιστορία (Fortezza), που πολλές φορές λέγεται λανθασμένα "Φορτέτσα", είναι το Ενετικό Κάστρο στο Ρέθυμνο, το οποίο δεσπόζει στο λόφο του Παλαιόκαστρου, σχεδόν μέσα στο κέντρο της παλιάς πόλης. Η Φορτέτζα είναι ορατή  από κάθε γωνία της πόλης, ενώ παράλληλα έχει πανοραμική θέα σε όλο το Ρέθυμνο και στην δυτική ακτή, κρύβοντας μέσα της ολόκληρη ιστορία αιώνων. 

Για τη κατασκευή του φρουρίου της Φορτέτζας, εφαρμόστηκε το αρχικό σχέδιο του αρχιτέκτονα Sforza Pallavicini  στη συνέχεια όμως κρίθηκαν αναγκαίες  κάποιες  τροποποιήσεις, βελτιώσεις και επεκτάσεις  για να  ολοκληρωθεί η ανέγερση του φρουρίου. Τη πρώτη πέτρα στα θεμέλια της Φορτέτζας, τοποθέτησε ο Βενετσιάνος Ρέκτορας Alvise Lando στις 13 Σεπτεμβρίου του 1573 και ως το 1580 ολοκληρώθηκαν οι εργασίες στον περίβολο και στα δημόσια κτίρια που υπήρχαν μέσα σε αυτόν. Στα χρόνια που χρειάστηκαν για να κτιστεί η Φορτέτζα δούλεψαν αγγαρεία 107.142 Κρητικοί και 40.205 επιταγμένα ζώα, ενώ αναφέρεται ότι υπεύθυνος για το χτίσιμο ήταν ο πρωτομάστορας Γ. Σκορδύλης.

 Ύστερα από σκληρή προετοιμασία για την εκδήλωση τα πάντα ήταν έτοιμα. 14/8 παραμονή της Παναγίας σε ένα κατάμεστο Ρέθυμνο από κόσμο ετοιμαζόντουσαν για την μεγαλύτερη γιορτή. Η Ζουμπουλιά ετοίμαζε την μεγαλύτερη εκδήλωση της χρονιάς που είχε γίνει ποτέ στο Ρέθυμνο. Ο μόνος που γνώριζε ήταν ο Αντώνης.  "14/8/2021 βραδιά κιθάρας από όλο τον κόσμο". Ελλάδα, η χώρα του φωτός και του ωραίου. Κρήτη, το μεγαλύτερο και πολυπληθέστερο νησί της Ελλάδος και το πέμπτο σε έκταση μεγαλύτερο της Μεσογείου, μετά τη Σικελία, τη Σαρδηνία την Κύπρο και την Κορσική έτοιμο για τη μεγαλύτερη βραδιά που έγινε ποτέ στη Κρήτη.

 Ένας μεγάλος προτζέκτορας  μέσα στο κάστρο της Φορτέτζας και πλήθος κόσμου. Όλα τα φώτα στη Ζουμπουλιά με τον πιστό της συνοδοιπόρο, ποιον άλλον, τον Αντώνη. Η χορωδία Ρεθύμνου  και οι 27 χώρες της Ευρώπης ζωντανά. Μέσω του προτζέκτορα, Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Γαλλία, Γερμανία, Δανία, Ελλάδα(Αθήνα), Εσθονία, Ιρλανδία, Ισπανία, Ιταλία, Κάτω Χώρες, Κροατία, Κύπρος, Λετονία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Μάλτα, Ουγγαρία , Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Σλοβενία, Σουηδία, Τσεχία, Φιλανδία. Όλοι οι προβολείς άναψαν. Μια συναυλία υπερθέαμα, με πολύ ποιοτική μουσική, κέφι, πυροτεχνήματα και λάμψη. Ένα δίωρο πρόγραμμα που κράτησε καθηλωμένους άπαντες. Το πρόγραμμα μαγνητοσκοπήθηκε και κυκλοφόρησε από άκρη σε άκρη. Οι μουσικές μελωδίες μάγεψαν όλο το Ρέθυμνο. Η υπέροχη ενορχήστρωση από τον Αντώνη άφησε καθηλωμένους τους πάντες. Με το τέλος της συναυλίας, ο κόσμος χειροκροτούσε όρθιος για 15 συνεχόμενα λεπτά. 

 Ο Αντώνης ζήτησε από τον κόσμο την προσοχή του και αφού έκανε μια παρουσίαση προς τιμή της Ζουμπουλιάς ξεκίνησε  με τη χορωδία του Ρεθύμνου ένα τραγούδι λέγοντας:

Αγαπητοί μου, σας ευχαριστούμε όλους για την αποψινή βραδιά. Θα ήθελα να πω το γνωστό παραδοσιακό πολίτικο τραγούδι, σε μια bossa nova διασκευή από τη δισκογραφική μου δουλειά "Παράδοση και ροκ" "Μενεξέδες και Ζουμπούλια" και να το αφιερώσω στην Ζουμπουλιά. Θα ήταν επίσης μεγάλη μου τιμή και ενώπιον των γονιών της να ζητήσω το χέρι της!

- Ζουμπουλιά, θες να γίνεις γυναίκα μου;

Η Ζουμπουλιά είχε μείνει άφωνη. Απόλυτη σιγή. Οι γονείς της συγκινημένοι και ξέροντας τον Αντώνη χρόνια δεν είχαν λόγια να περιγράψουν αυτά που ένιωθαν.

Η χορωδία Ρεθύμνου μαζί με τα 27 άτομα ξεκίνησαν τη μουσική και ο Αντώνης ξεκίνησε να τραγουδάει:


"Μενεξέδες και ζουμπούλια και θαλασσινά πουλιά σαν θα δείτε την καλή μου χαιρετίσματα πολλά, σαν θα δείτε την καλή μου χαιρετίσματα πολλά, μενεξέδες και ζουμπούλια και θαλασσινά πουλιά, ίβαλα, ίβαλα ω, πάμε γιαλό γιαλό, ίβαλα, ίβαλα ώ, μόνο εσένα αγαπώ. Αν εσύ δε με πιστεύεις τα λουλούδια μαρτυρούν, σε μεγάλον όρκο βάλτα την αλήθεια να σου πούν, σε μεγάλον όρκο βάλτα την αλήθεια να σου πουν, αν εσύ δεν με πιστεύεις τα λουλούδια μαρτυρούν, ίβαλα, ίβαλα ω, πάμε γιαλό γιαλό, ίβαλα, ίβαλα ώ, μόνο εσένα αγαπώ. Και αν μονά σε λησμονήσω μα η καρδιά μου σε πονεί, συ είσαι η πρώτη μου αγάπη,συ είσαι και η παντοτινή, συ είσαι η πρώτη μου αγάπη,συ είσαι και η παντοτινή και αν μονά σε  λησμονήσω μα η καρδιά μου σε πονεί, ίβαλα, ίβαλα ω, πάμε γιαλό γιαλό, ίβαλα, ίβαλα ώ, μόνο εσένα αγαπώ,  ίβαλα, ίβαλα ω, πάμε γιαλό γιαλό, ίβαλα, ίβαλα ώ, μόνο εσένα αγαπώ".

Ένα μπουκέτο με μενεξέδες και ζουμπούλια έφεραν στον Αντώνη στην σκηνή. Βγάζοντας ένα μονόπτερο δαχτυλίδι γονάτισε μπροστά στη Ζουμπουλιά και τη ρώτησε:

- Ζουμπουλιά, λοιπόν, δέχεσαι; Θες να γίνεις γυναίκα μου;

Λίγα δευτερόλεπτα αμηχανίας και σιωπής και η Ζουμπουλιά φανερά συγκινημένη απάντησε:

- Ναι Αντώνη!


Όλοι άρχισαν να χειροκροτούν, οι γονείς της Ζουμπουλιάς έκλαιγαν από συγκίνηση και ο Αντωνής με τη Ζουμπουλιά φιλήθηκαν εκείνο το βράδυ, στις 14/8.

Σήμερα η Ζουμπουλιά και ο Αντώνης έχουν μια υπέροχη οικογένεια και συνεχίζουν να ζουν στο Ρέθυμνο. Η μουσική τους ένωσε για πάντα, η χημεία και η αγάπη επίσης.

 Το Μενεξέδες και Ζουμπούλια ακούστηκε σε όλο τον κόσμο και ζητήθηκε από μια τηλεοπτική σειρά. Έγινε παγκοσμίως γνωστό και φυσικά γυρίστηκε και ένα εξαιρετικό video clip με πρωταγωνιστές τον Αντώνη και την Ζουμπουλιά. Ήταν το πρώτο viedo clip με αληθινά γεγονότα. Αποτυπωμένη η αγάπη του Αντώνη και της Ζουμπουλιάς και ο γάμος τους. Όλη η ευτυχία μέσα σε 3:43.

Το μπαλκόνι του σπιτιού τους έχει πάντα 2 γλάστρες, μια με μενεξέδες και μια με ζουμπούλια. Καμιά φορά ακόμα και ένα όνομα μπορεί να εμπνεύσει έναν καλλιτέχνη. Αυτό όμως που ωθεί την έμπνευση είναι το κλικ που νιώθεις. Και αυτό το κλικ μπορεί να είναι στιγμιαίο αλλά κρατάει παντοτινά, γιατί τα λουλούδια είναι όπως και ο έρωτας. Θέλει γόνιμο έδαφος, πλούσια θρεπτικά συστατικά για να ευδοκιμήσει, και χρειάζεται να το προφυλάσσουμε από τους δυνατούς ανέμους. Όταν ωριμάζουν τα λουλούδια το παραμικρό άγγιγμα προκαλεί έκρηξη του καρπού και εκτίναξη των σπόρων του φυτού που διασκορπίζονται στο έδαφος για να δώσουν νέα φυτά την επόμενη χρονιά. Μπράβο στον Αντώνη που τα κατάφερε όλα αυτά με την Ζουμπουλιά.

Όταν επισκεφτείτε την Φορτέτζα μη ξεχάσετε να καθίσετε για φαγητό στο υπέροχο εστιατόριο "Θαλασσογραφία". Πιστέψτε με δεν είναι το εστιατόριο που κάνει τη διαφορά, είναι η μαγική θέα και η παρέα που σε ταξιδεύει. Θα νιώσετε ο πιο ευτυχισμένος άνθρωπος στον κόσμο.

Η Ζουμπουλιά, ο Αντώνης, το Ρέθυμνο, και το τραγούδι τους Μενεξέδες και Ζουμπούλια άντεξαν στο χρόνο γιατί ότι εποχή και να έχουμε η αγάπη ζει παντοτινά, αρκεί να την ποτίζεις με τον σωστό τρόπο. Ο άνθρωπος, που αγαπά δε ζηλεύει, δε φουσκώνει από εγωισμό, δε θυμώνει, δεν κοιτά το δικό του συμφέρον, δε σκέφτεται για τους άλλους κακό. Η αγάπη τίποτε δεν παθαίνει. Αυτή θα βασιλεύει και θα επικρατεί σ’ ολόκληρο τον κόσμο. Η αγάπη θα γεμίζει τις καρδιές όλων των ανθρώπων, που την παραδέχτηκαν και την εφάρμοσαν στη ζωή τους.

Μπράβο Αντώνη, μπράβο Ζουμπουλιά, είστε παράδειγμα προς μίμηση όλων μας, βρήκατε "το κλειδί της ευτυχίας" και το κερδίσατε με την αξία σας!


Αθανασία Παπαδοπούλου 12/8/2021



Το διήγημα είναι εμπνευσμένο από το γνωστό παραδοσιακό πολίτικο τραγούδι, σε μια bossa nova διασκευή από τον Αντώνη Βάμβουκα. Από τη δισκογραφική του δουλειά "Παράδοση και ροκ".


Ενορχήστρωση, ηλεκτρική κιθάρα, τραγούδι: Αντώνης Βάμβουκας


Μπάσο: Γιώργος Μαθιανάκης


Τύμπανα: Λάμπρος Κουνενής


 Εξώφυλλα δίσκου: Αγάπη Κεραμιδά


Layout: Στέλιος Καλογεράκης

https://www.facebook.com/a.vamvoukas - official page



Δευτέρα 2 Αυγούστου 2021

Ερωτικό(πυθαγόρειο)θεώρημα


Πυθαγόρειο θεώρημα: Το άθροισμα των τετραγώνων των δυο κάθετων πλευρών ισούται με το τετράγωνο της υποτείνουσας. Το τρίγωνο είναι ένα από τα βασικά σχήματα στην γεωμετρία. Το τρίγωνο έχει 3 πλευρές, αυτές που ορίζονται ανά δύο από τα σημεία και τρείς γωνίες, τις κυρτές που ορίζονται ανά δύο από τις πλευρές. Υπάρχουν και άλλοι τύποι τριγώνων, αλλά εγώ δεν ήμουνα ποτέ καλή στα μαθηματικά για να σας κάνω τέτοιου είδους αναλύσεις.

Το πυθαγόρειο θεώρημα ίσως έχει περισσότερες αποδείξεις από κάθε άλλο, 370!

Εγώ να δείτε πόσες αποδείξεις έχω για τα τρίγωνα των ανθρώπων και πιο συγκεκριμένα για το ερωτικό (πυθαγόρειο) θεώρημα.

Τώρα θα μου πείτε, εσένα τι σε νοιάζει, για έρωτα μιλάμε, έρωτας= μαγνήτης. Προχωράω στο δρόμο βλέπω κάποιον , με κοιτάει , τον κοιτάω και το βελάκι του έρωτα μου χτυπάει στην καρδιά. Σκέφτομαι, "μέσα στα μάτια του ο κόσμος όλος, έρωτας, έρωτας κεραυνοβόλος"; Πείτε μου ότι πιστεύετε στον κεραυνοβόλο έρωτα. Μεταξύ μας, εγώ πιστεύω. Γιατί μετά τον έρωτα έρχεται η αγάπη.Και όταν είμαι παντρεμένος/μένη τι γίνεται; Τι γίνεται; Βράζει και χύνετε....αυτή είναι η απάντηση. Έλα που μου θέλετε και έρωτες οι παντρεμένοι...Καλά μη βαράτε, και οι παντρεμένοι έχουν ψυχή...

Αυτοί οι τύποι όμως που τους αρέσει το τρίγωνο έχουν άλλα πράγματα στο μυαλό τους. Η αριθμολογία λέει πολλά για το νούμερο 3.

Τρίγωνο Βερμούδων, εξαφανίζει τα πάντα. Κοινώς, ερωτικό τρίγωνο, δεν θα μείνει τίποτα όρθιο. Τα σπίτια με τον αριθμό 3 (μόλις ανακάλυψα ότι το νούμερο του σπιτιού μου είναι 39) λένε ότι είναι γεμάτα γέλια.

Πολλοί λένε πως ο χρόνος είναι μια ψευδαίσθηση. Δεν ξέρω αν πρέπει να το πιστέψω, μήπως ζούμε σε τρισδιάστατο κόσμο;

Οι πρώτοι μαθηματικοί και αριθμολόγοι ενθουσιάστηκαν με τον αριθμό 3 και πίστευαν ότι είχε ισχυρό δημιουργικό δυναμικό. Πολλές φιλοσοφίες, πολλά μαθηματικά και εμένα δεν μου πολύ ταιριάζουν. Για πάμε και στο δια ταύτα.

Τάσος 42 ετών.

Ο Τάσος ζει μόνος του στο εξωτερικό και συγκεκριμένα σε ένα προάστιο του Λονδίνου, νοσηλευτής στο επάγγελμα. Όλη μέρα δουλειά και μετά σπίτι. Διάβασμα και social.

Social, εκεί που όλα τα βρίσκεις. Από τα νέα της ημέρας, μουσική, πληροφορίες, συνταγές ,οτιδήποτε. Εκεί που βρίσκεις από άντρες μέχρι γυναίκες. Ποικιλία σε όλα, στην εμφάνιση, στο χαρακτήρα, στην κουλτούρα, στις απόψεις, αλλά πάνω από όλα την ασφάλεια της κάμερας. Ασφάλεια στο τι λες και στο τι κάνεις χωρίς να αναλαμβάνεις καμία ευθύνη. Μεγάλη ασφάλεια η κάμερα, δεν σε δεσμεύει σε τίποτα.

Τώρα θα μου πείτε κάμερα και ασφαλής ; Λίγο οξύμωρο, κι όμως πατώντας ένα κουμπί, video κλήση λέγεται, μπαίνεις στον φανταστικό κόσμο της κάμερας και αρχίζει και αποκτά ενδιαφέρον και πολύ μάλιστα.

Είναι μαγικός ο κόσμος της κάμερας. Χωρίς να μπορείς να αγγίξεις τον άλλον, γίνεσαι θύμα αυτής της πολυτέλειας που μας τη χαρίζουν δωρεάν.

Έτσι και ο Τάσος "ζει" χρόνια μέσα από την κάμερα, είναι η δική του προσωπική ζωή και στο τέλος νομίζει ότι παίρνει αυτό που θέλει. Ζει και τροφοδοτεί την μοναξιά του και την ανιαρή ζωή του από το tablet, το κινητό τέλος πάντων από αυτό το κουτί που συνδέει όλες τις ηπείρους, όλες τις χώρες, όλο τον κόσμο νομίζοντας ότι καλύπτει τις ανάγκες του. Έτσι κάπως ζούσε και τον έρωτα,το τρίγωνο του έρωτα ο Τάσος.

Ο Τάσος είναι φίλος μου και τίποτα παραπάνω, τον γνώρισα πριν 10 χρόνια τυχαία μέσω μιας ομάδας που προσπαθούσε να συλλέξει κάτι παλιά αντικείμενα. Τελικά τα άτομα της ομάδας τσακώθηκαν μεταξύ τους και η ομάδα διαλύθηκε. Εγώ και ο Τάσος όμως κρατήσαμε επαφή, φιλική. Εκείνος Αγγλία, εγώ Ελλάδα. Μου έλεγε τα πάντα ή σχεδόν τα πάντα. Ξέρετε είναι λίγο δύσκολο να κρατηθεί φιλία μεταξύ άντρα και γυναίκας. Όταν όμως υπάρχει απόσταση, απόσταση κάμερας εννοώ, πιστέψτε με είναι όσο περίεργο και να ακούγεται πιο εύκολο. 

Για πολλά χρόνια η καθημερινότητα μας ένωνε.  Ερχόταν εδώ περίπου 2 φορές το χρόνο. Η αλήθεια είναι ότι εντυπωσιαζόμουνα που δεν μου την έπεφτε. Εντάξει δεν είμαι η γυναικάρα αλλά είμαι μια ελκυστική όμορφη γυναίκα που έστω και περιστασιακά θα ήθελε κάποιος να με έχει. Μεταξύ μας ,όποιον ήθελα τον είχα. Τον Τάσο για κάποιο λόγο δεν κατάφερα να τον δω ερωτικά. Ίσως ενστικτωδώς λειτουργούσα και εγώ, κάτι δεν μου πήγαινε καλά. Μιλάγαμε για τις ερωτικές μας σχέσεις, εγώ πιο πολύ από εκείνον. Ο ίδιος απέφευγε να επεκταθεί. Αρχικά το βρήκα λογικό, μέχρι που μια μέρα δεν ξέρω πώς έγινε αυτό , το διαδίκτυο μάλλον κάνει θαύματα και οι γραμμές μπερδεύτηκαν, έμειναν ανοιχτές και άκουσα τον Τάσο να μιλάει ταυτόχρονα με 3 γυναίκες. Πάλι το 3 μπροστά μου. Τι γίνεται με αυτό το τρία.

Εκείνη τη μέρα άκουσα χωρίς να δω, πράγματα που δεν είχα φανταστεί ούτε εγώ που είχα πλούσιες εμπειρίες στο ερωτικό. Άκουσα τον Τάσο να συνευρίσκεται με 2 κοπέλες. Τώρα να σας πω δεν είμαι σίγουρη για το αν μια εκ των δυο ήταν κοπέλα; Έπαθα ένα σοκ, όχι ότι το παίζω Αγία, αλλά ρε συ Τάσο κάπως αλλιώς το είχα εγώ στο μυαλό μου το ερωτικό. Υπήρχε τέτοια οικειότητα, ήταν ζευγάρι οι τρεις τους. Ζευγάρι "κανονικό" οι τρεις τους.

Η ερωτική ζωή του Τάσου μέσα από την κάμερα λοιπόν. Κάθισα και άκουσα τα πάντα, από αυτά που έλεγαν μέχρι αυτά που έκαναν. Ξέρω ντροπή μου, αλλά εκεί έγινε το κλικ στο μυαλό μου κι αντιλήφθηκα ότι όλη του η ζωή είναι από την κάμερα. Η αλήθεια είναι ότι μπήκα στο πειρασμό να  μαγνητοφωνήσω τη συνομιλία γιατί μου ήταν άγνωστη η γλώσσα. Ρουμανικά νομίζω. Έπειτα με απόλυτη μυστικότητα απευθύνθηκα σε μια φίλη μου που ήξερε άπταιστα Ρουμανικά. Θα μου πεις τώρα τι περίμενες να ακούσεις στη μετάφραση. Εντάξει, αυτό ακριβώς, δε χρειάζεται να σας κάνω τη μετάφραση, αλλά αξίζει να πω ότι αυτά τα τρία άτομα είχαν κάτι κοινό. Νόμιζαν ότι είναι ζευγάρι. Το χειρότερο που άκουσα βέβαια ήταν ότι προγραμμάτιζαν και παιδί. Όχι από την κάμερα, αλλά στην πρώτη τους συνάντηση ύστερα από 2 χρόνια επικοινωνίας μέσω κάμερας. Είχαν βρεθεί όμως και στην πραγματικότητα, αλλά ό Τάσος πάλι δεν μπορούσε να το υποστηρίξει όλο αυτό. Γιατί άραγε; Οι κυρίες από τη Ρουμανία ήταν ζευγάρι μεταξύ τους και ο Τάσος το μπαλαντέρ.

Δεν ανέφερα ποτέ τίποτα. Με τον Τάσο συνεχίζαμε να μιλάμε φιλικά όπως πάντα μέχρι που εγώ αποφάσισα να δοκιμάσω τις αντοχές του. Έτσι μια μέρα και πάντα μέσα από την κάμερα άρχισα να του λέω ότι με έλκει πολύ ερωτικά. Ξαφνιάστηκε αρχικά αλλά μετά ξεδιπλώθηκε μέσα από την ασφάλεια της κάμερας, το δεύτερο σπίτι του δηλαδή για να μην πω το πρώτο και ξεκίνησε ένα ερωτικό παιχνίδι το οποίο όμως δεν κατέληγε κάπου για αρχή.

Έτσι, ο Τάσος έπεσε στην παγίδα μου και μου είπε, θα ήθελες να μπει και άλλος στο παιχνίδι; Έκανα ότι δεν καταλάβαινα τι έλεγε και τον ρώτησα τι εννοεί. Μου είπε ότι με εμπιστεύεται και μου εκμυστηρεύτηκε το ερωτικό τρίγωνο που διατηρούσε και δεν ήταν τελικά το μόνο. Δέχτηκα, και μπήκα στο παιχνίδι και στο τρίγωνο . Περίεργο, άρχισε να μου αρέσει και να ερωτεύομαι τον Τάσο. Με πρόσεχε πολύ...Ο Τάσος ήταν master σε όλο αυτό, μπορούσε να κοντρολάρει τα πάντα μέσα από τον μαγικό κόσμο της κάμερας.

Συνεχίστηκε για μήνες όλο αυτό μέχρι που ο Τάσος ήρθε εδώ στην Ελλάδα, ένα ακόμα καλοκαίρι να κάνει τις καθιερωμένες του διακοπές. Αυτές οι διακοπές έμελλαν να είναι διαφορετικές από τις προηγούμενες. Δεν ήθελε να με δει. Απίστευτο!. Αυτό δεν το είχα υπολογίσει. Αναρωτήθηκα γιατί να μη θέλει να με δει. Άφαντος ο Τάσος...μα τι συνέβη...5 μέρες στην Ελλάδα και ακόμα δεν επικοινώνησε μαζί μου. Δεν μπορούσα να καταλάβω και τότε ένα μήνυμα μου έλυσε το γρίφο. "Προσπάθησε λίγο, σκέψου λίγο και θα καταλάβεις"...

Ύστερα από το σοκ που έπαθα ανασυγκροτήθηκα και σκέφτηκα. Ο Τάσος δεν μπορεί να υποστηρίξει καμία γυναίκα στην πραγματικότητα εκτός κάμερας, ενώ αντιθέτως η ζωή του όλη είναι μέσα από μια κάμερα και το υποστηρίζει στο 100%. Ναι, αυτό ήταν. Εγώ και ο Τάσος δεν θα ξαναβρισκόμασταν ποτέ πια από κοντά. Απίστευτο και όμως αληθινό.

Είχα να σκεφτώ πράγματα. Μήπως ο Τάσος έχασε το δρόμο του και είναι καταδικασμένος να φτάσει όταν θα είναι αργά; Κι όμως είναι δρόμοι που πολλές φορές δε γίνεται να τους αποφύγουμε και να δεις Τάσο, πως ούτε εσύ θα τον αποφύγεις, είναι υποχρεωτικής πορείας. Θα είχε τα πάντα μαζί μου, αλλά το ανώριμο μυαλό του δεν ήταν ικανό να το καταλάβει. Θα έρθει η ώρα που θα περνά απαρατήρητο. Τότε, Τάσο που τα φώτα της νιότης θα σβήσουν και θα γίνει ο πιο σκληρός απολογισμός. Εκεί ακριβώς είναι που θα καταλάβεις ποιους έπρεπε να έχεις κρατήσει με νύχια και δόντια κοντά σου.

 Ο Κλαούντιο Ναράνχο (Claudio Naranjo) χιλιανός ανθρωπολόγος και ψυχίατρος είπε:

Υποφέρουμε από ένα είδος συναισθηματικής υπανάπτυξης που μας ωθεί σε συμπεριφορές αυτοκαταστροφικές, τόσο στη δημόσια ζωή μας όσο και στην προσωπική. Επείγει να βρούμε έναν δρόμο που θα μας επιτρέψει να ανακαλύψουμε τον τρόπο να είμαστε πιο υγιείς. Ο δρόμος αυτός συνδέεται στενά με την αγάπη και την πνευματικότητα. Η αγάπη είναι η καλύτερη ένδειξη υγείας του ανθρώπου, είναι το ακριβώς αντίθετο της επιθετικότητας, του φόβου και της παράνοιας, που με τη σειρά τους αντιπροσωπεύουν την παθολογία που μας χωρίζει.

Τελικά, χωρίς την ύπαρξη του ΕΜΕΙΣ η ζωή μας είναι κενή. Και εγώ για αυτό ψάχνω συνοδοιπόρο τόσα χρόνια για το ΕΜΕΙΣ. Πώς είναι δυνατόν η κάμερα να είναι ένδειξη σωστής κατεύθυνσης όταν δεν μπορείς να αγγίξεις έστω τον άλλον; Και όμως είναι τρόπος ζωής για πολύ κόσμο τελικά. Είναι που ο Τάσος δεν αντέχει το συναίσθημα, είναι κενός, άδειος, κατ επιλογήν. Αφήνω, όμως, μια μικρή χαραμάδα και σκέφτομαι πως δεν θα τον κρίνω γιατί δεν γνωρίζω τα παιδικά του χρόνια, τα βιώματά του και οτιδήποτε μπορεί να τον έχει οδηγήσει σε αυτή την κατάσταση.

Και αν πραγματικά το μόνο που τον οδήγησε είναι η αυτοπεποίθησή του και ο ισχυρός του εγωισμός, τότε πολύ φοβάμαι πώς θα βρεθεί αντιμέτωπος σε λίγα χρόνια με τον τρομακτικό και τερατώδες εαυτό του.

Τάσο, η επαφή και η ροή συναισθημάτων στη ζωή μας είναι αναγκαία. Οι σχέσεις όμως δεν γίνεται να χτιστούν μέσα από την κάμερα. Το να μάθεις να ζεις μέσα σε μια σχέση είναι δύσκολη δουλειά, θέλει τέχνη θα έλεγε κανείς. Θέλει βήμα βήμα, όπως όταν μαθαίνεις μια τέχνη. Όπως έναν οδοντίατρος, για παράδειγμα, που δεν είναι σε θέση να αναλάβει μόνος του μια εξαγωγή, χρειάζεται μετά την αποφοίτησή του να κάνει πρακτική.

Ο κάθε άνθρωπος γρίφος, η κάθε σχέση μυστήριο, και άβυσσος η ψυχή του ανθρώπου όπως πολύ σωστά λέει ο απλός λαός.

Ο Τάσος πολύ διαβασμένος πάντως αλλά χωρίς όρια, των άκρων. Το λέω αυτό γιατί διαβάζοντας αυτά που έλεγε ο Νίτσε τον θυμήθηκα. Η σκέψη του Νίτσε έχει πολλά κοινά σημεία με τη θεωρία του αναρχισμού όταν λέει: Ο πλησίον μου είναι πάντοτε είτε αντίπαλος είτε συνεργάτης μου. Με άλλα λόγια :έχω ένα ενδιαφέρον, μια προσδοκία, μια επιθυμία, και τότε συναντώ κάποιον ο οποίος, έχοντας την ίδια ακριβώς επιθυμία με εμένα, έχει δυο δυνατότητες, να συμμαχήσει μαζί μου, οπότε γίνεται συνεργάτης, ή να αποφασίσει να στραφεί εναντίον μου για να αποκτήσει αυτό που και εγώ επιθυμώ, οπότε είναι αντίπαλος. Αν δηλαδή, δεν μπορώ να τον κάνω σύμμαχο, γίνεται εχθρός!

Και πάνω που λέει αυτά ο Νίτσε, έρχεται να πει και κάτι ακόμα και πολύ ταυτίζομαι με αυτό. Οι απλοί άνθρωποι, αναπτύσσουν συναισθήματα "κατώτερα" όπως η συμπόνια, η ευσπλαχνία, και ο φόβος μήπως βρεθούν κάποια μέρα στη θέση εκείνου που υποφέρει.

Σε θέλω σου είχα πει Τάσο μια μέρα. Σε θέλω πολύ, δηλαδή νοιάζομαι για εσένα και κατ επέκταση σ’ αγαπάω. Εσύ τις ξέρεις τελικά αυτές τι λέξεις;

Tάσο, άκου καλά, δεν υπάρχει ταξινόμηση στην αγάπη, η αγάπη είναι μια και ο καθένας αγαπάει με τον δικό του τρόπο. Η αγάπη είναι συναίσθημα, όχι μέτρο για το πόσο θα υποφέρω για εσένα  ή ακόμα και έτοιμη να απαρνηθώ τον εαυτό μου.

Α ρε Τάσο, σου λείπει η μαγεία και το αληθινό.

Ο BAGWAN SHREE RAJNEESH (ΟΣΣΟ) λέει ότι η σεξουαλική μας δραστηριότητα ξεκινάει με την ερωτική και αισθησιακή επαφή με το ίδιο μας το σώμα. Η συνέχεια είναι η εξής: Αν θέλει κανείς κάτι παραπάνω ...πρέπει να ψάξει αλλού, και το πρώτο που θα αναζητήσει. είναι ένα άλλο χέρι που θα μοιάζει με το δικό του. Αυτή είναι η ανακάλυψη της ομοφυλοφιλίας, από την οποία περνάμε όλοι για ένα διάστημα, είτε την εκδηλώσουμε είτε όχι. Η ομοφυλοφιλία δεν είναι καθόλου κακή, είναι θαυμάσια, έχει όμως ένα και μοναδικό πρόβλημα: δεν είναι αρκετή. Αν θέλει κανείς κάτι παραπάνω ...πρέπει να εμπλακεί , πρέπει να αναζητήσει το διαφορετικό. Και μπλέξιμο σημαίνει να μπλεχτείς στα δίχτυα άλλου φύλου.

Αυτή είναι η ανακάλυψη της ετεροφυλοφιλίας. Και βέβαια, η ετεροφυλοφιλία δεν είναι καθόλου κακή, είναι θαυμάσια, και μπορεί κανείς να νιώσει μεγάλη ηδονή, έχει όμως ένα και μοναδικό πρόβλημα :δεν είναι αρκετή. Αν θέλει κανείς κάτι παραπάνω...πρέπει να φτάσει στην αποχή και τον διαλογισμό.

Πριν φτάσει όμως εκεί, πρέπει να έχει γευτεί όσες ηδονές είχε επιθυμήσει. Γιατί δεν φτάνει κανείς ποτέ στην αποχή μέχρι να νιώσει ότι όλες οι ηδονές που απόλαυσε στη ζωή του δεν ήταν αρκετές.

- Τάσο, ακούς; Τάσο....

- Έλα αγάπη με παίρνουν από τη δουλειά.

- Στις 1 τα μεσάνυχτα Τάσο;

- Σε παίρνω σε 5 λεπτά.

Η αυλαία έπεσε και τα φώτα της κάμερας έσβησαν για πάντα. Τελικά όλες οι γνωριμίες είναι σαν να διαβάζουμε ένα βιβλίο .Καλό, κακό, μέτριο. Δεν κάνουμε για όλους πάντα, ούτε κάνουν όλοι πάντα για μας. Δεν κάνουμε όλοι για όλα. Μαθήματα ζωής είναι αυτά. Το πιο σημαντικό, τελικά, απ όλα είναι όχι η θέση που έχουν οι άλλοι στη ζωή μας, αυτό είναι εύκολο να το διακρίνουμε, το πιο σημαντικό είναι τη θέση που κατέχουμε εμείς στη δική μας ζωή.

Τάσο, σε συγχωρώ και μόνο στη σκέψη ότι είσαι δυστυχισμένος και δεν ξέρεις ούτε καν πώς να ζεις. Η τιμωρία σου είναι να σκορπίζεσαι σε ανθρώπους μόνο και μόνο για να είσαι αρεστός, μα το σώμα σου είναι άδειο από ψυχή. Καλά τα τρίγωνα και τα τετράγωνα, αλλά σαν το εγώ σε νοιάζομαι και σ αγαπώ δεν έχει.

Μην ξεχάσεις όταν έρθει η ώρα του απολογισμού αυτό: Η αληθινή αγάπη είναι η επιθυμία να βοηθάς τον άλλον να είναι αυτός που είναι.

- Τάσο, θες βοήθεια, θες να μιλήσεις σε κάποιον ειδικό;

- Τα προβλήματα τα λύνουμε μόνοι μας.

Έκλεισα αυτό το κακό βιβλίο, ούτε καν μέτριο, μια για πάντα. Ήταν άλλωστε η τελευταία ευκαιρία που θα έδινα, από αληθινή αγάπη και μόνο. Δεν είχε χρειαστεί να κάνω καμία πρόβα άλλωστε, ήμουνα απλά ο εαυτός μου.

Καλή τύχη Τάσο...


Το διήγημα φαντασίας είναι εμπνευσμένο από το τραγούδι του τραγουδοποιού Δημήτρη Φάκου

"Ερωτικό θεώρημα".

Τον ευχαριστώ θερμά γι αυτή την έμπνευση.



Αθανασία Παπαδοπούλου

1/8/2021